www.markon-glucholazy.pl

piątek, 23 września 2011

Mercedes G Brabus 800 Widestar

Mercedes G Brabus 800 Widestar - legendarny model w extremalnej wersji
Mercedes G to niewątpliwie jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów świata. Spokojnie możemy mówić o terenówce Mercedesa, że jest żywą legendą, która na dobre zapisała się w historii motoryzacji. Salon w Genewie przyniósł premierę podrasowanej wersji przez równie legendarnego Brabusa.

Połączenie tradycyjnej konstrukcji klasy G i nowoczesnej technologii Brabusa dało ciekawy efekt. Samochód nazwano Brabus 800 Widestar. Z zewnątrz rzucają się w oczy poszerzone o 12mm nadkola. Auto otrzymało delikatnie przemodelowane zderzaki oraz progi ze stopniami ułatwiającymi wsiadanie.
Całość stylistyki uzupełniają nowe 23-calowe obręcze z lekkich stopów oraz końcówki wydechu znajdujące się po bokach. Felgi to kute, trzyczęściowe Monoblock E EVO Platinum Edition z oponami Pirelli, bądź Yokohamy w rozmiarze 305/35. Skrywają one poprawiony układ hamulcowy skonstruowany przez Brabusa. Przednie tarcze otrzymały rozmiar 380 mm i 6-tłoczkowe zaciski! Z tyłu mamy 4 tłoczki i 345 mm tarczy. Charakterystykę auta na bardziej sportową zmieniono za pomocą zawieszenia Bilsteina.
Zmodyfikowane hamulce i usztywnione zawieszenie wskazują jasno, że pod maską znajdziemy prawdziwą bestię. Znajdziemy tam V12-kę o pojemności 6,3 litra i mocy wynoszącej zawrotne 800 KM! Osiągnięto to montując dwie turbosprężarki, a moment obrotowy trzeba było elektronicznie ograniczyć do 1100 Nm.

Sprint do setki tym pozornie wolnym autem zakończymy w 4 sekundy. Prędkość maksymalna najszybszej G-klasy w historii wynosi 240 km/h, po zdjęciu elektronicznej blokady osiągniemy 270 km/h. Trzeba przyznać, ze nowy Brabus przyprawia o zawrót głowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz